شعار سال
جمعه 30 شهریور 1403
  • 1402/03/27 - 11:20
  • - تعداد بازدید: 27
  • - تعداد بازدیدکننده: 24
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برگزاری جلسه هماهنگی طرح " نجم " با هدف سنجش علمی و مهارتی کارگاه‌های آموزشی و مولدسازی مراکز آموزشی در زنجان

این جلسه با حضورهیات نظارت اعزامی از سازمان( نظام چوبینه، آیت اله حیدری، مهدی احسانی) و محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ، معاونین، رؤسای ادارات و کارشناسان برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ، جلسه هماهنگی طرح " نجم " با هدف سنجش علمی و مهارتی کارگاه‌های آموزشی و مولدسازی مراکز آموزشی در نیل به اهداف گام دوم انقلاب با حضورهیات نظارت اعزامی ازسازمان( نظام چوبینه، آیت اله حیدری، مهدی احسانی) و محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان ، معاونین، رؤسای ادارات و کارشناسان برگزار شد.

 محمد رضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان، طرح نظارت جامع مهارت "نجم" در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در حال اجراست اظهار داشت: از محورهای نظارتی این طرح می توان به بررسی اجرایی شدن تفاهم نامه‌های دو جانبه و چند جانبه با سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، بررسی وضعیت مشاوره و رهیگیری مهارت آموختگان، بررسی میزان همکاری رؤسای مراکز آموزشی شهرستان‌ها با انجمن‌های صنفی و آموزشگاه‌های آزاد، بررسی فرآیند بازرسی از آموزشگاه‌های آزاد و مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی، بررسی میدانی سنجش و رضایت ذینفعان، بررسی وضعیت فیزیکی مراکز  و کارگاه‌های آموزشی و غیره را نام برد.در این طرح وضعیت کارگاه‌های آموزشی و سنجش عملی مهارت و صلاحیت حرفه‌ای، ابزارها و تجهیزات مازاد در کارگاه‌ها و ... مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بر اساس نتایج احصاء شده، مولدسازی مراکز آموزشی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح مباحث مربوط به دلایل تعطیلی و نیمه تعطیل بودن کارگاه‌های آموزشی بررسی می‌شود، اظهار کرد: پس از آن کارگاه‌های آموزشی مذکور با توجه به تقاضای بازارکار در استان‌های دیگر به صورت چرخشی منتقل می‌شود.

انصاری با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح مدیریت سرمایه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در راستای تحقق نهضت ملی مهارت آموزی در گام دوم انقلاب است، یادآورشد: افزایش بهره‌وری مراکز، کیفیت بخشی به آموزش‌های مهارتی سازمان، نظارت کارآمد و اصلاح‌گر، پیشگیری و برنامه‌ریزی هدفمند از جمله اهداف اجرای این طرح می باشد.

نظام چوبینه سرتیم هیات نظارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ضمن تشریح دستورالعمل طرح نجم گفت:اهداف اجرای طرح نجم استقرار نظام مولد ساز، ارتقاء و بهبود عملکرد مراکز آموزشی،  افزایش اثربخشی و بهره وری فعالیت های آموزشی،  مشارکت و فعال نمودن ارکان اجرایی مراکز، کیفیت بخشی به آموزش های مهارتی سازمان،  شناسایی ظرفیت ها و قابلیت ها، بهبود مدیریت منابع پشتیبانی، ارزیابی کلی وضعیت موجود و شناسایی چالش ها، مشکلات مراکز، شناسایی تجهیزات و فضاهای مازاد مراکز را از اهداف اجرای طرح نجم برشمرد.اجرای طرح «نجم» نظارت جامع مهارت در راستای افزایش بهره وری و اثربخشی فعالیت های آموزشی در این سازمان می باشد.

چوبینه گفت: از آنجائیکه ارزیابی مراکزآموزشی می تواند نقش مهمی در تحقق اهداف و سیاست‌گذاری‌های سازمان داشته باشد

از اینرو در این طرح، وضعیت کارگاه‌های آموزشی، سنجش عملی مهارت، صلاحیت حرفه ای، ابزارها، تجهیزات مازاد در کارگاه‌ها و ... مورد ارزیابی قرار می گیرد.

  • گروه خبری : اخبار مهم استانی,اخبار عمومی
  • کد خبر : 101197
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب