شعار سال
جمعه 30 شهریور 1403
  • 1403/02/18 - 12:47
  • - تعداد بازدید: 51
  • - تعداد بازدیدکننده: 50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

تشکیل اولین جلسه کارگروه توسعه مهارت استان زنجان

به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه کارگروه توسعه مهارت استان به ریاست محمدی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری زنجان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری تشکیل شد.

 

اولین جلسه کارگروه توسعه مهارت استان با حضور محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان و سایر اعضا و به ریاست محمدی معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری زنجان در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری زنجان با هدف:

*تبیین دستورالعمل کاگروه توسعه مهارت

*برنامه ریزی جهت راه اندازی هنرستان‌های جوار کارخانجات

*مهارت آموزی با رویکرد اشتغال زایی ویژه نابینایان و ناشنوایان تشکیل شد.

 

 معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری زنجان در این جلسه تشکیل کارگروه توسعه مهارت استان به استناد ماده 17 قانون اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور می باشد و توجه به نقش مهم این کارگروه که یکی از 8 کارگروه تخصصی شورای برنامه توسعه استان است بسیار بالا دانست. لذا ایشان تاکید داشت حضور تمامی مدیران و رؤسای دستگاه‌های عضو در جلسات الزامی می باشد. در ادامه افزود در بازه زمانی 10 روزه از تشکیل این جلسه اداره کل آموزش و پرورش استان می‌بایست 5 واحد تولیدی جهت هدف‌گذاری طرح راه‌اندازی هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها اقدام نماید. ایشان همچنین تصمیم گیری در مورد انتخاب و معرفی برخی اعضای کارگروه را به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه استان واگذار نمود که با هماهنگی ایشان نسبت اقدامات بعدی انجام شود.

 

در ادامه محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز گزارشی از تهیه، تدوین و تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط مجلس شورای اسلامی و در نهایت ابلاغ آن توسط رئیس جمهور جهت در اسفند ماه سال 1402 ارائه نمود و تشکیل کارگروه توسعه مهارت استان را نیز از الزامات این اساسنامه بیان کرد. وی همچنین درخصوص ایجاد مرکز تخصصی مهارت آموزی و توانمندسازی شغلی معلولین در استان جهت آماده سازی شغل و ارتقاء سطح توانمندی‌های جامعه هدف از طریق آموزش‌های مهارتی با همکاری سازمان‌های متولی سخنانی بیان داشته و گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال گذشته ارائه نمود.

در این جلسه ادیبی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مشکلات اجرای طرح راه‌اندازی هنرستان‌های جوار کارخانه‌ها، به کمبود فضای آموزشی، بحث بیمه و همچنین خدمت سربازی دانش آموزان مطالبی عنوان نمود. همچنین وی از راه اندازی دفتر ارتباط با صنعت اداره کل آموزش و پرورش در شهرک‌های صنعتی استان خبرداد.

 

  • گروه خبری : اخبار سایت,اخبار مهم استانی,اخبار شهرستان‌ها,آرشیو اخبار,اخبار عمومی
  • کد خبر : 112681
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

سایر پیوندها
تنظیمات قالب