شعار سال
جمعه 30 شهریور 1403
  • 1402/02/19 - 07:52
  • - تعداد بازدید: 80
  • - تعداد بازدیدکننده: 78
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
برگزاری اولین جلسه نشست هم اندیشی با مؤسسین آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد زنجان در سال 1402

توجه ویژه به مهارت افزایی شاغلین بنگاه‌های اقتصادی،واحدهای تولیدی و صنعتی برای تثبیت جایگاه شغلی و ارتقا بخشی به تخصص و مهارت همگام با تغییرات تکنولوژی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان: اولین جلسه و نشست هم اندیشی با موسسین محترم آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان در سال 1402 روز یکشنبه مورخ 1402/02/17ساعت 9 صبح به ریاست محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد یکساله آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان ، تبیین و تشریح برخی از ضوابط و بخشنامه‌های جدید ابلاغی دفتر آموزشگاه‌های آزاد سازمان و همچنین پرسش و پاسخ در خصوص سوالات مؤسسین آموزشگاه‌های آزاد استان تشکیل شد.

برگزاری اولین جلسه و نشست هم اندیشی با مؤسسین آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد زنجان در سال 1402

انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه مهمترین عامل بیکاری جوانان، نداشتن یک تخصص یا مهارت است،گفت: علاوه بر آموزش به مهارت آموزان ، می بایست به مهارت افزایی شاغلین بنگاه‌های اقتصادی،واحدهای تولیدی و صنعتی نیز برای تثبیت جایگاه شغلی خود پرداخته شود تا تخصص و مهارت خود را همگام با تغییرات تکنولوژی ارتقاء بخشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان: اولین جلسه و نشست هم اندیشی با موسسین محترم آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد استان در سال 1402 روز یکشنبه مورخ 1402/02/17ساعت 9 صبح  به ریاست محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سالن اجتماعات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان  با ارائه خلاصه گزارشی از عملکرد یکساله آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای آزاد استان ، تبیین و تشریح برخی از ضوابط و بخشنامه‌های جدید ابلاغی دفتر آموزشگاه‌های آزاد سازمان و همچنین پرسش و پاسخ در خصوص سوالات مؤسسین آموزشگاه‌های آزاد استان تشکیل شد.

 

در ابتدای جلسه محمدی رییس اداره مؤسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آزاد استان باعرض خیر مقدم با اشاره به دستور کار جلسه، خلاصه گزارشی از عملکرد یکساله آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد استان در سال 1401 ارائه نمودند سپس به توضیحاتی در خصوص تشریح برخی ازبخشنامه‌های ابلاغی جدید دفتر آموزشگاه‌های آزاد سازمان پرداخت.

 ایشان هچنین به نقش کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان در پیشبرد اهداف و برنامه های آموزشی این اداره کل خاطر نشان کرد: اعضای کانون و انجمن‌های صنفی آموزشگاه‌های آزاد استان بعنوان بازوهای توانمند درکنار بخش دولتی مطمئناً درتحقق اهداف، ماموریت ها، برنامه ها و تعهدات آموزشی پیش بینی شده نقش کلیدی را ایفا خواهند نمود.

 وی از رؤسای کانون و انجمن های صنفی آموزشگاه‌های آزاد خواست که هر چه سریعتر در خصوص بررسی و تعیین شهریه سال 1402 اقدام نمایند.

 

بیگدلی رئیس اداره سنجش در خصوص تشریح شیوه نامه اعتبار سنجی امکانات و تجهیزات آموزشگاه‌های آزاد جهت برگزاری آزمون های عملی توضیحاتی ارائه نموده و به پرسش‌های حاضرین در جلسه در این خصوص  پاسخ داد.

محمدرضا انصاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان گفت: اجرای دوره های مهارتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد، زمانی اثر بخش خواهد بود که در کنار نیازسنجی‌های صورت گرفته در بحث کیفی بودن آموزش، با استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نیز همخوانی داشته باشند و پیش نیاز آن، رعایت دستورالعمل‌ها، ضوابط اجرایی و ابلاغی سازمان می‌باشد.

محمدرضا انصاری مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای زنجان با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در جامعه گفت : شان و منزلت اجتماعی مهارت و شغل در جامعه رو به افزایش است و جوانان و فارغ التحصیلان باید با مهارت افزایی و توسعه مهارت‌های مرتبط با رشته خود به دنبال اشتغال و راه اندازی کسب و کار خود باشند،

انصاری افزود:  بهره‌مندی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند راهکاری برای توانمندکردن جوانان و اشتغالزایی برای ‏آنان باشد. .وی ادامه داد:  با تعامل و همکاری آموزشگاه‌های آزاد می توان بهترین آموزش ها را به شیوه های نوین به مهارت آموزان ارائه کرد.

 انصاری،  مدرک گرایی را بزرگترین آسیب دانست و افزود: متاسفانه جوانان با مدرک دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت به مشاغل رده پایین در صنایع راضی می شوند که در این زمینه نیاز است فرهنگ سازی شود.

انصاری  با اشاره به اینکه مهمترین عامل بیکاری جوانان، نداشتن یک تخصص یا مهارت است،گفت: علاوه بر آموزش به مهارت آموزان ، می بایست به مهارت افزایی شاغلین بنگاه‌های اقتصادی،واحدهای تولیدی و صنعتی نیز برای تثبیت جایگاه شغلی خود پرداخته شود تا تخصص و مهارت خود را همگام با تغییرات تکنولوژی ارتقاء بخشد.

اعضاء حاضر درجلسه نظرات و پیشنهادات خود را درخصوص موضوعات مطرح شده ارائه و این نشست و هم اندیشی با پرسش و پاسخ  پایان یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • گروه خبری : اخبار مهم استانی
  • کد خبر : 99616
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب