شعار سال
جمعه 30 شهریور 1403
  • 1403/05/14 - 09:02
  • - تعداد بازدید: 46
  • - تعداد بازدیدکننده: 46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مهارت در رسانه

روزنامه صدای ملت زنجان: آموزش‌های فنی حرفه‌ای بر مبنای نیاز بازار کار و استانداردهای ملی و بین المللی ارائه می شود

به گزارش روابط عمومی، خبرنگار روزنامه صدای ملت زنجان با تهیه گزارش از نشست خبری محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اصحاب رسانه، این مطالب را در صفحه  پنجم روزنامه تاریخ 13 مرداد ماه منتشر کرده است که به شرح ذیل می باشد:
به گزارش خبرنگار ریاست فنی حرفه ای استان زنجان در نشست خبری گفت آموزش‌های فنی حرفه‌ای بر مبنای نیاز بازار کار و استانداردهای ملی و بین المللی ارائه می‌شود و سنجش صلاحیت حرفه ای این مراکز مدنظر قرار دارد. محمدرضا انصاری گفت خبر خوبی در سال جاری برای اعضای فنی حرفه‌ای تحقق پیدا کرد که قانون در حوزه منابع انسانی بحث رتبه بندی مربیان استفاده از متخصصین از سایر سازمان ها و دستگاها بحث منابع سازمانی است که تبصره توسعه مهارت های آموزشی است بحث اعتبارات تملک دارایی دستگاهها برای آموزش تخصصی لحاظ شده است که آئینامه در حال تدوین میباشد. انصاری گفت برگزاری آزمون های مختلف در کنار آموزشهای مهارتی در بخش دولتی و غیر دولتی اجرا میشود. وی افزود: در سطح استان بیش از ۵۰۰ بنگاه فعالیت دارای مجوز هستیم که اکنون در بخش دولتی ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه ای با ۱۲۰ کارگاه و در بخش غیر دولتی آموزشگاه های آزاد و موسسات در خصوص آموزش در مراکز و سازمان انصاری گفت: آموزش در زندانها و ندامتگاه ها کارآموزی آزاد فعالیت می کنند.

مکان های غیر رسمی روستایی و در پادگانها بر مبنای تفاهم نامه انجام می شود. این مسئول با تاکید بر اینکه مهارت آموزی هدف از ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای است گفت: این دوره ها به نحوی برگزار میشود که در نهایت منجر به اشتغالزایی برای افراد شود. ۷۵ درصد آموزشها بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد تئوری یا همان عمومی بوده و هدف از سنجش صلاحیت بنگاههای اقتصادی ارتقای مهارتهای شغلی در استان است. انصاری یادآور شد آموزشها و ارتقای مهارت ها بر مبنای نیازهای شغلی در استان اجرا میشود و آموزشهای فنی و حرفه ای علاوه بر مراکز شهرها توسط تیم های سیار انجام میشود که طبق اعلام نیاز داوطلبان در مرکز فنی و حرفه ای صورت می گیرد. انصاری با بیان اینکه طبق بررسی ها ۴۳ درصد مهارت آموختگان پس از طی دوره های مهارتی وارد شغل میشوند افزود واگذاری مراکز آموزشی فنی و حرفه ای به بخش خصوصی ضروری است و یک سیاست سازمان مهم محسوب می شود. مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان در ادامه گفت این استان در زمینه تدوین استانداردها و آموزش در رشته صنعت ساختمان نیز به عنوان استان معین شناخته شده است و فعالیت میکند . وی با بیان اینکه برای به روز رسانی آموزشها جلب مشارکت شرکای اجتماعی بسیار مهم است گفت در دور دوم سفر رئیس جمهور دولت سیزدهم به استان ۳۰۰ میلیارد ریال برای ایجاد کارگاههای تخصصی در حوزه هوش مصنوعی اختصاص یافت که با پیگیری آن وضعیت استان در این حوزه ارتقا پیدا می کند.

این مسئول همچنین به تشکیل مجمع خیرین مهارتی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: طی ۲ سال گذشته ۷۰ تفاهم نامه ملی و استانی در راستای پیشبرد برنامه ها امضا شده است.

  • گروه خبری : اخبار سایت,اخبار مهم استانی,اخبار شهرستان‌ها,آرشیو اخبار,اخبار عمومی,اخبار تصویری
  • کد خبر : 114836
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب