شعار سال
جمعه 30 شهریور 1403
  • 1402/05/14 - 14:37
  • - تعداد بازدید: 30
  • - تعداد بازدیدکننده: 29
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
جشنواره مهارت، زمینه ساز ایجاد فرهنگ یادگیری مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان از بیانیه ای که توسط معاون، پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان صادر شده خبر داد:

جشنواره مهارت، زمینه ساز ایجاد فرهنگ یادگیری مهارت
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان  "علی حسین شهریور"  معاون، پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان در خصوص دومین جشنواره ملی مهارت پیامی صادر کرده، خبر داد:
این جشنواره ملّی با محوریت معرفی و تجلیل از فعالان و پیشکسوتان مهارت‌آموزی، خیرین مهارتی، سفیران مهارت و اعطای نشان مهارت به بنگاه‌های اقتصادی سرآمد در حوزه مهارت،در مورخ 10 مرداد  1402  انجام شد.
متن پیام حسین شهریور، معاون، پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به شرح ذیل است.
 
بسمه تعالی
 
جشنواره مهارت، زمینه ساز ایجاد فرهنگ یادگیری مهارت
 
سه شنبه دهم مرداد ماه ۱۴۰۲ دومین جشنواره ملی مهارت با حضور خانواده بزرگ آموزش فنی و حرفه ای  کشور به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
 
 نخستین دوره این رویداد ملی که در سال  ۱۳۹۸ به تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور رسیده است، به همت همکاران حوزه معاونت، پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت در دهم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.
 
معطوف کردن توجه افکار عمومی، مردم و مسئولین به اهمیت مهارت آموزی، تشریح دستاوردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ایجاد فضایی برای تبادل نظر و گفت و گو پیرامون آموزش های فنی و حرفه ای و معرفی، تکریم ، تجلیل و تقدیر از فعالان ، پیشکسوتان ، خیرین ، سفیران و بنگاههای اقتصادی سرامد در حوزه مهارت آموزی بخشی از اهداف برگزاری این رویداد ملی است. 
 
 ایجاد همگرایی در بین سازمان ها و نهاد هایی که در زمینه آموزش های مهارتی فعالیت می کنند، ترغیب بخش غیردولتی برای مشارکت در برنامه های مهارت آموزی، ترویج فرهنگ مهارت اموزی میان نوجوانان و جوانان بمنظور اینکه برای نقش های آینده خود آماده شوند، استعدادها و علایق خود را توسعه دهند، مهارت های فنی و حرفه ای و نرم را برای یک زندگی سالم بیاموزند و به راحتی وارد بازار کار شوند از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی مهارت است.
 
در دومین جشنواره ملی مهارت،  ۳۲ شخص حقیقی و حقوقی شامل مدیر، مربی، رئیس مرکز، مشاور، مهارت آموخته، خیر ، سفیر، بنگاه اقتصادی و موسسات آموزشی در بخش های دولتی و غیر دولتی که در سال ۱۴۰۱ در توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نقش برجسته ای داشته اند، معرفی و در سطوح مختلف با اعطای نشان ملی مهارت، تندیس ، گواهینامه و لوح تقدیر از آنها تجلیل به عمل آمد. این اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی در یک فرایند المپیادی از شهرستان تا استان و سطح ملی بر اساس شاخص های متعدد داوری، ارزیابی و انتخاب شده بودند.
 
 همچنین در این رویداد ملی از تعداد ۹۶۶ استاندارد شایستگی و ۹۶۶ استاندارد ارزشیابی شایستگی در خوشه های صنعت، خدمات و فرهنگ و هنر که بر اساس نیاز بازار کار و طبقه‌بندی استاندارد بین‌المللی مشاغل سازمان جهانی کار یعنی ایسکو ۲۰۰۸  تدوین شده است رونمایی شد. این استانداردها با هدف تسریع در استقرار چارچوب صلاحیت حرفه ای ملی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای تدوین شده اند و در مجموع تعداد استانداردهای جدید سازمان به ۵۰۸۲ استاندارد افزایش پیدا کرد.  
 
حضور امید بخش و دلگرم کننده همه فعالان مهارت آموزی اعم از بخش دولتی و غیر دولتی، کشوری و لشکری،  بویژه جناب آقای دکتر مرتضوی، وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی که دلسوزانه دغدغه مهارت آموزی را دارند و همواره پشتیبان برنامه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بوده اند، در این رویداد ملی قابل تقدیر است.  همچنین  حمایت و اهتمام جناب آقای دکتر حسینی نیا معاون محترم وزیر و رئیس سازمان و مدیران و کارکنان ساعی و نجیب سازمان آموزش فنی و حرفه ای اعم از استانی و ستادی بویژه کارکنان دفتر مسابقات ملی و بین المللی مهارت، برای فراهم نمودن زمینه برگزاری این رویداد ستودنی بوده است.
 
امید است با برگزاری این رویدادها ترویج مهارت آموزی در کانون توجه همگان قرار گیرد و ایجاد فرهنگ یادگیری مهارت با حضور موثر ذینفعانی مانند شرکای اجتماعی مهارت آموزی از حاشیه به مرکز سیاستگذاری حرکت کند.  
 
علی حسین شهریور 
معاون، پژوهش، برنامه ریزی و سنجش مهارت
  • گروه خبری : اخبار مهم استانی,اخبار عمومی
  • کد خبر : 103517
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب